HONDA CRF250RALLY במבחן דרכים

למרות השם – לא מדובר באופנוע ראלי, אבל היציאה החדשה של הונדה מגניבה לחלוטין

HONDA CRF250RALLY במבחן דרכים

כתב: קפטן בומרנג בוחנים: בלנגה, גב"ז, רוזנבלום, שניר ג ולביא
צילום: עדי בראון, אדם בלנגה

שורה תחתונה: אופנוע אדוונצ'ר בנפח קטן, מציע שימושיות ולוק מגניב. פותח נישה חדשה לגמרי.

באזז גדול נוצר סביב הקטן החדש של הונדה, שמוציאה לשוק אופנוע בנפח 250 סמ"ק ו"מעיזה" למתג אותו כמכונת ראלי, במהלך שגרם לרוכבי האדוונצ'רים הגדולים לנדודי שינה, OVER צדקניות וטרוניות על כך שמישהו מנסה לבזות את המורשת.
אפשר לצאת בצפירת הרגעה לאלו המוזכרים למעלה – ההונדה CRF250 RALLY הוא לא באמת אופנוע ראלי – אתם יכולים לחזור למפלצות השטח שלכם שעולות כמה עשרות אלפי שקלים יותר מהכלי שלפנינו (למרות שכנראה שאין מקום כמעט שהוא לא יוכל להגיע אליו – אע"פ שעל הנייר הוא נחות מהם).

אם כך – מה זה?
הראלי הוא נסיון של הונדה לייצר נישה חדשה לגמרי – אדוונצ'ר להמונים, ובזול. איך עושים את זה? לוקחים אופנוע דו"ש סופר מוצלח כמו ה-CRF250L שנמכר בעשרות אלפי חתיכות בכל רחבי העולם מאז 2012, מפנקים אותו בלוק אה-לה אדוונצ'ר-ראלי הכולל פיירינג מנופח ומיכל דלק מוגדל, מגיניי ידיים פתוחים, משקף קדמי לטובת מיגון רוח וחיפוי פלסטיק למנוע, והרי לכם אופנוע אדוונצ'ר מוקטן עם פוטנציאל הצלחה אדיר. למה אדיר? כי זה נראה ועובד מגניב, וזה קולע בול לאופי שימוש השטח של רוכבים רבים בעולם ו-(אולי גם) בישראל. רוכבים אלו מחפשים כלי זול שנכנס למוסך לעיתים רחוקות (טיפול כל 12,000 ק"מ) שיכול להציע יכולת כביש טובה ובד בבד יכולת שטח לא רעה בכלל.

אז עד שיצטרפו אלינו מתחריו של הראלי דוגמת ה GS310- מבית ב.מ.וו והוורסיס 300 מבית קאוואסאקי שנראה שיוכלו להתחרות ראש בראש באקזמפלר שלפנינו, קטגוריית ה"סמול-אדוונצ'ר" בארץ ישרואל נמצאת בשליטתה של הונדה.

כאמור לעיל, ה-CRF ראלי משתמש בדגם ה-L כפלטפורמה מכנית. מנוע סינגל בתקינת EURO4 מקורר נוזל המייצר 24.4 כ"ס, וגרסאות 2017 זוכות לחיזוק מומנט והספק קל. ה-CRF250RALLY החדש מרגיש מעט יותר זריז ורענן מגרסת ה-L היוצאת, וכנראה שלתוספת המומנט, לשיפור במערכת הזרקת הדלק האלקטרונית ובאיירבוקס ולמצערת הגז החדשה שקיבל האופנוע יש חלק בעניין.

dd1w1728_b

איך זה נראה?
נראה טוב מאד. הונדה השכילה ללכת חזק על מיתוג בעיצוב באופנוע החדש, והפכה אותו ל"מיני-מי" אמיתי של אופנוע הראלי הטהור שלה – ה-CRF450RALLY של קבוצת המירוצים של הונדה HRC שקורע את מסלולי הראלי דקאר. פיירינג מנופח (כולל חיפוי רדיאטור וגחון), סכמת צביעה שלקוחה מהאח הגדול, משקף עבה ואיכותי, פנסי לד עם מבט מוזר של חייזר ומראה קרבי עם קוקפיט שמזכיר במשהו אופנוע ראלי אמיתי, נותנים לך את התחושה שאתה מסיים את סטייג' 9 בדקאר כשאתה בכלל בחולות של פלמחים…

וזו חברים, אימג' שכל רוכב שטח ישמח לקבל, בטח כשמדובר ברוכבים שבשבילם השטח הוא תחביב ותו לו – קהל היעד המוחלט של האופנוע הזה.

למרות גודלו הקטן, ל-CRF250L יש אחלה של נוכחות בשטח ובכביש. כמות השאלות והמבטים שקיבלנו בשטח משועלים מקצוענים ודושניקים מתחילים כאחד הייתה מספיקה כדי להבין שכך הדבר.

שינויים נוספים/חידושים:
דגם הראלי מקבל פקק מיכל דלק חדש. למה זה משמעותי? כי מי שמכיר את פקק מיכל הדלק בדגם ה-L יודע שמדובר על חלק מביך לחלוטין שלא תואם את העיצוב המכובד של האופנוע. אז פקק דלק חדש ונורמלי יש. מערכת פליטה משופרת גם היא כאן – דומה במראה לזו בדגם ה-L אבל מפיקה סאונד מעט טוב יותר. לוח השעונים גם הוא מקבל שדרוג, וכעת הוא מציע גם חיווי סל"ד. לחלקנו הפריעה העובדה כי לא ניתן למצוא בורר מצב הילוכים בצג הדיגיטלי – ניתן להתווכח על כמה זה מפריע או לא – העובדות אומרות שכיום כבר מדובר במרכיב שהפך לסטנדרט ללא קשר למחיר האופנוע.

דגם הראלי (כיאה למורשת) מקבל מיכל דלק גדול יותר מאחיו, ועולה לקיבולת העומדת על 10.1 ליטר (7.7 ליטר בדגם ה-L)
פנס אחורי ואיתותים חדשים גם הם ברשימת התוספות באופנוע החדש.

למבחן המלא ולגלרית תמונות מאתר דוגרי לחצו כאן

 

אפליקציה חדשה וראשונית
מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

שם מלא

מייל

בקשה