תענוג עירוני – ימאהה דילייט 125 במבחן

תענוג עירוני – ימאהה דילייט 125 במבחן

עולה חדש מאסיה, ידידותי וקומפקטי, מעולה לתל אביב בעידן החפירות.

עורך: גב"ב בוחנים: אביעד רייס, אדם בלנגה, סטפן אבנדיצ'י

שורה תחתונה: עיצוב רטרו חביב, קליל, צר, חסכוני, לא מאיים ולא מהיר מידי, ומתאים לקשת רוכבים רחבה ובמיוחד למתחילים.

מאז שנת 2014 נכלל הדילייט בליין קטנועי ימאהה, במסגרת הרחבת הייצור והשיווק באסיה ובמיוחד בהודו, הקטנוע הזה מיוצר ומיועד לשווקי המזרח – ואנחנו נהנים מכלים ממותגים אך במחירים שפויים. לקחנו את הדילייט למבחן ולהלן המסקנות.

התקדמות בתנועה עירונית כבדה מאתגרת לא רק רכבים אלא גם דו-גלגליים רבים: מי שניסה לתמרן בפקקי הבוקר/ערב עם אופנוע ספורט או לחלופין מקסי סקוטר יודע זאת היטב, בטח מאז שהחלו עבודות הרכבת הקלה בתל אביב והפכו כבישים בה למגרשי חניה.

הימאהה דילייט 125 כאן בדיוק כדי לפתור בעיה זו, ומי שמחפש חולץ פקקים מדופלם, אפילו לתקופת ביניים של כמה שנים עד שיגמרו את הרכבת הקלה בתל אביב – זה כלי מעולה למטרה זו. מעבר לכך, כאשר מקלידים "ימאהה דילייט" בגוגל ומגיעים לעמוד הקטנוע באתר של מטרו מוטור, המשפט הראשון המופיע בתיאור הכלי הוא "הימאהה הראשון שלך". ואכן עם נפח מנוע צנוע העומד על 114 סמ"ק, הספק של 10 כ"ס ומהירות מירבית שלא עוברת בהרבה את ה- 80 קמ"ש, הכלי מצוין למתחילים ולמתחילות ומדובר בכלי עירוני מוגבל טווח, הוא לא יכול להסתדר בכבישים מהירים וגם לא צריך לאתגר אותו שם. מאידך המחיר, 13,985 שקל, עושה את הדילייט לימאהה הזול ביותר בישראל, מאפשר להרבה יותר רוכבים להגיע למותג יפני, גם אם הוא מיוצר בהודו.

"כלי קטן כל כך חייב להיות חסכוני! " אתם אומרים לעצמכם, ובצדק – צריכת הדלק של הימאהה הקטן עומדת על 33 ק"מ לליטר, אכן דילייט אמיתי לחשבון הבנק.

מעצבי ימאהה כיוונו את עיצוב הדילייט גם למין הנשי ולאוהבי הקטנועים המעוצבים. עיצוב הרטרו עם נגיעות של Wann'a Be Vespa בולט ביותר עם הפנס הקדמי הגדול אותו קשה מאד לפספס. בנוסף ליחידת התאורה נוכל למצוא בדילייט כסא אלגנטי עם תפרים מסוגננים לקבלת מראה סטייליסטי מלא.

הרכיבה על פני פתחי הביוב, הבורות והמהמורות המעטרים את כבישי מטרופולין תל אביב עוברת בצורה סבירה. מקדימה מתלה טלסקופי ומאחור מתלה Unit Swing שדווקא עובד טוב יותר מהמזלג. מראות הקטנוע לא טובות וקשה מאד לקבל אינפורמציה טובה מהן במהלך הרכיבה. איכות החומרים וההרכבה בקטנוע עושים רושם לא רע כלל, מכלולי פקק הדלק ומרימי הכסא איכותיים נראה כי יחזיקו מעמד זמן רב.

לכתבה המלאה באתר דוגרי – לחץ כאן

אפליקציה חדשה וראשונית
מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

שם מלא

מייל

בקשה