ימאהה 300-R3 זה ה-500 החדש

ימאהה 300-R3 זה ה-500 החדש

ימאהה משדרגים את רפליקת הסופרבייק לצעירים לרמה הכובשת את הקטגוריה

ערך: גב"ב כתב: אביעד רייס בוחן: סטפן אבנדיצ'י

צילום: עמית שיסל, אדם בלנגה, אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: מחמם את הלב ואת העיניים, שימושי ומרגש, מחיר שפוי. למה לא היה כזה כשהיינו בני 20, אה ניסים

המבחן המוצלח שעברנו עם הקאוואסקי Z300, הכניס בנו מחשבות והגיגים רבים בנוגע להשפעת נפח המנוע על יכולת האופנוע, ולשאלה האם הגודל באמת קובע באספלט, כי בשטח כבר מזמן לא. אז קבלו תשובה מהירה: 300 זה ה- 500 החדש. זה מה שיושב לך בראש כאשר אתה רוכב על אופנועי ה- 300 של שלל היצרנים הנוחתים בישראל בקצב מהיר ותורמים משמעותית לפריחה בתחום מכירות האופנועים. סינגלים, נייקדים, רפליקות, צילינדר אחד או שני צילינדרים המבחר ענק. אין פלא, ממש כמו שה- GS500 וה- GPZ עשו את זה בשנות ה- 90', אופנועי ה- 300 עושים את זה כיום, מתאימים לרישיון מוגבל, לא קורעים את הכיס כי הם מיוצרים באינדונזיה – אבל מספקים את הריגושים, וכעת ביתר שאת כי ה-500 דאז לא מתקרבים לעיצוב הבוטה של ה-300 כיום, אם כי מבחינת ביצועים יש לקטנים עדיין לאן לשאוף. קהל היעד של אופנועי ה- 300 רוכבים צעירים/ מתחילים הרוצים להכנס לעולם הספורט, אך לא רוצים ישר כלים שיהיו חזקים להם מידי – ממש כמו אז. גם רוכבים מנוסים שיחליטו לשנות ז'אנר רכיבה, וודאי יהנו מה-R בתור חוויות כביש ראשונה.

הימאהה R3 הוא ה-300 סופר ספורט מהטריים בסביבה, הופיע יחד עם גרסת ה-250 בשנת 2014. ימאהה שמאז הדו-פעימתיים המופלאים למשפחת TZ שחוסלה בראשית שנות התשעים לא יצרה רפליקות קטנות, פתחה עידן חדש אצלה של אופנועי ספורט קטנים עם מנועי 4 פע' שני צילינדרים שנראים ממש כמו הדבר האמיתי, YZF-R. ורושם חיצוני הוא תמיד דבר חשוב, אין ספק שהימאהה R3 הוא אופנוע יפה, אפילו יפה מאד. הצביעה, הג'אנטים הכחולים, העיצוב הקרבי כיאה למשפחה, והזנב הסקסי עם נורות הלד. הימאהה R3 מסובב ראשים ויעלה חיוך על פניכם כאשר תפגשו אותו בבוקר, עם נוכחות ופוזה של מליון דולר.

מדובר במורה מצוין לרכיבה ספורטיבית. לא מאיים בשום מצב (לפחות לפי הרגשתי בתור רוכב כביש מתחיל), אבל חזק, ויודע לספק המון פאן כשצריך ואם רוצים. ואולי זאת הנקודה פה בעצם – הימאהה R3 ישחרר פרצי אדרנלין רק כאשר הרוכב יחליט שהוא משחרר, ולא כמו אופנועי ספורט גדולים וחזקים שיכולים להפתיע את הלא מנוסים והמנוסים כאחד.

למרות שמדובר באופנוע בנפח קטן, ימאהה ממש לא התכוונה לחסוך על ה-R הצעיר, שנראה לחלוטין שייך למשפחת הספורט המפוארת של היצרן. מנוע השני צילינדרים החדש של הימאהה קיבל קרדיט מעולה כמעט מכל מי שרכב עליו, והוא גם אחראי במידה רבה לשימושיות היום- יומית הגבוהה שהוא מספק. המנוע הזה עובד כל כך חלק וכל כך נעים, ומדובר בלא פחות מהרגשה של מדיטציה כאשר אתם רוכבים עליו. אהבנו מאד. ה-R3 מסוגל לספק אחלה של פאן לכל מי שירכב עליו, ובעיקר לרוכבים מתחילים.

0244

321 סמ"ק, 42 כ"ס, 10,750 סל"ד, הם לא נתונים עוקרי שיניים. אך אל לכם לשכוח, למרות העיצוב והצבעים, הימאהה R3 מיועד לפני הכל לכאלה שלא משחיזים רגליות כל סופ"ש בהרי ירושלים, אלא לאפשר את האופציה הזאת בנוסף להיותו כלי רכב יומיומי ונוח. לטובת שימושים אלו, הנתונים האלו הם מספיקים בהחלט.

משקלו של ה-R עומד על 169 קילוגרם שמחולקים היטב על וסביב שלדת היהלום שלו. אין הרגשה של כלי כבד ששוכן לכם בין הרגליים – חשוב מאד כאשר האופנוע מיועד לכלל אוכלוסיית הרוכבים. לא נדרש שום זמן התרגלות למשקלו של הכלי גם במצב של עמידה. קחו את משקל האופנוע עם 780 מ"מ גובה המושב, הוסיפו גובה כללי של 1,135 מ"מ, ובסיס גלגלים של 1,380 מ"מ, וקיבלתם מתכון ספורטיבי – אבל לא קיצוני.

רכבנו על ה-R3 המון בתוך העיר, וגם לפרקים בבין עירוני. ניסינו לדמות את השגרה היום- יומית של האופנוען הגר באיזור חדרה- גדרה, ולגלות עד כמה הימאהה R3 יכול להיות כלי רכב ראשי ולהחליף את הקטנוע שלכם, או האוטו. בתוך העיר ובפקקים האופנוע מתנהג לגמרי כמו קטנוע ואף יותר מזה, כי הוא אופנוע. הוא נראה כל כך הרבה יותר טוב מכל קטנוע שתוכלו לחשוב עליו, בטח ובטח אם אנחנו משווים את התנהגות הכביש יחסית לקטנועים. התנהגות הכביש הזו של הימאהה הקטן מצויינת. ההיגוי מדוייק וקל מאד להשתחל בין מכוניות. המראות אינפורמטיביות ביותר ונוחות לשימוש. המידע אותו מספק הקוקפיט יעיל ביותר בימאהה R3 – מד סל"ד, חיווי הילוכים, ומחשב המחשב את תצרוכת הדלק – ע"מ שלא תצטרכו לחשב עם מחשבון כמו פעם.

1561

גם מחוץ לעיר המצב טוב מאד. מדובר על אופנוע עם יכולות בין עירוניות לא מבוטלות בכלל. אורכו של האופנוע מקנה הרגשה שאתם רוכבים על כלי בנפח הרבה יותר גדול, מה שעוזר לגמוע כמויות גדולות של קילומטרים. 6 ההילוכים מספיקים כדי להביא אתכם למהירויות בהם תוכלו להגיד ביי ביי לרשיון מאד מהר (אנחנו לא ממליצים), ונותנים לאופנוע מרווח האצה גדול דיו לרכיבה זורמת בכל מהירות שתבחרו, ומספיק כח זמין לצאת לעקיפות כאשר תצטרכו אותו.

נהניתי מאד במחיצתו של הימאהה R3. בתור אחד שרוצה להתחיל ולחוות את עולם הכביש יותר ויותר אבל לא רוצה לקפוץ ישר לאופנועים הקיצוניים ביותר, ה- R3 ושאר אופנועי ה- 300 יושבים עליי בול. הם לא מאיימים, משרים המון ביטחון על הרוכב, נותנים לך להרגיש שאתה בשליטה מלאה כל הזמן, אבל יודעים לתת בראש שצריך. היה כיף גדול להתחיל ולהעיז להטות את האופנוע בסיבובים עוד קצת ועוד קצת כל פעם – פשוט כי האופנוע כאילו אומר לך "יאללה, בוא נעשה את זה ביחד". לדעתי, אם רוצים ללמוד לרכב באמת בכביש – חובה להתחיל מקטגוריית ה- 300 (אחרי שנה בשטח כמובן…).

לסיכום
הימאהה R3 מספק כל מה שצריך הרוכב הישראלי הצעיר וגם מחירו 42,000 שקל סביר. שימושי כמעט כמו קטנוע, מאפשר לרכב בכיף בעיר עם גיר חמאתי ולעשות סידורים, במקביל לצאת עם החברים לרכיבה בנס הרים בסופ"ש, וכיושבים בבר בהר הוא לא יראה פראייר גם על יד YZF-R1M. ה- R3 ישמח לעשות אתכם את כל זה ובכיף גדול. בתוספת העיצוב הקרבי והמכלולים האיכותיים כיאה לכלי מבית ימאהה, מדובר פה באופנוע שתהנו להתחיל איתו את קריירת רכיבת הכביש שלכם.

באופן אישי / סטפן
למרות העיצוב הקרבי החוזקה של הכלי הזה היא דווקא יעילות ולא ריגושים של אופנוע מסלול, וזה נובע מהנתונים, בסיס הגלגלים למשל הוא כמו של אופנוע 600. המיתלים טובים, התרשמתי שמבחינת השילדה והמיתלים הוא בנוי לעומסים גדולים יותר, כלומר המנוע יכול להיות יותר חזק, לא מרגיש חזק כמו הקאוואסאקי הקטנים.

לפרטים טכניים ותמונות נוספות – לחץ כאן 

אפליקציה חדשה וראשונית
מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

שם מלא

מייל

בקשה