);

השקה רטובה: הסקוורנה Vitpilen ו-Svartpilen 401

השקה רטובה: הסקוורנה Vitpilen ו-Svartpilen 401

רטרו עתידני – עיצוב על-זמני – טכנולוגיה מתקדמת – חווית רכיבה

כתב: גלעד בן-זקן
צילום: רונן טופלברג

 

חברת עופר אבניר, יבואנית אופנועי הוסקוורנה לישראל, החלה בשיווק אופנועי הכביש החדשים והמהפכניים של אחד ממותגי האופנועים הוותיקים בעולם. אופנועי הוסקוורנה החדשים מיוצרים כולם באיכות גבוהה של תכנון, הנדסה והרכבה באוסטריה ומייצגים את גישתה החדשנית והמתקדמת של הוסקוורנה ליצירת אופנועי כביש אמתיים מהנים לרכיבה, טכנולוגיים ועם זאת, ברי השגה כבר בקטגוריית A1.

השקת אופנועי הכביש הראשונה בישראל בוצעה במסגרת שבוע האופנה המסורתי בתל אביב לפני חודשיים, כעת אנו יוצאים לרכיבה ראשונה לעיתונאים בין תל אביב לירושלים בכבישי הרכיבה המוכרים של אזור נס הרים. לצורך המשימה הועמדו לרשותנו שני דגמי ה-401, ה- Vitpilenוה- Svartpilen. קונספט העיצוב "Simple. Progressive" מייצג את כל אופנועי הכביש של היצרנית ומסתיר מתחת לעיצוב הישיר וחסר החנופה וההתחכמות, טכנולוגיה רבה לטובת בטיחות דינאמית לרוכב. סדרת אופנועי ה-Vitpilen כוללת זוג רודסטרים בנפחים 693 סמ"ק ו-375 סמ"ק. אופנועים אלו מאתגרים את כל הטרנדים בתחום העיצוב העכשווי, ומשתמשים בדרך נקייה, חכמה ולא מסובכת ליצירת אופנוע. גישת העיצוב הפשוט אך מתקדם, נועדה באופן מכוון לעורר פרדוקס וסתירה בנקודה בה הפשטות, קלות השימוש והפונקציונאליות, פוגשים עיצוב חדשני ותשומת לב לפרטים הקטנים.

Husqvarna Vitpilen/Svartpilen 401

שני דגמי ה-401 מצוידים במנועי סינגל 375 סמ"ק של ק.ט.מ, המפיקים כ-43 כ"ס המושגים ב-9,000 סל"ד ושיא המומנט, 3.77 קג"מ, מתקבל ב-7,000 סל"ד. בשילוב עם שלדת מסבך הצינורות העשויה מתכת מסוג כרומיום-מולבידיניום ומתלי WP האוסטרית מלפנים ומאחור, מתקבל אופנוע גמיש במיוחד, חזק וזריז לרכיבה עירונית ובין-עירונית קלה ומהירה. דגם ה-Vitpilen (משוודית: "חץ לבן"), בדומה לערכי ה-Café Racer שהובילו את מעצבי האופנוע, מצויד בזוג ידיות אלומיניום בתצורת Clip On ככידון היגוי האופנוע וצמיגי כביש על חישורי שפיצים כנדרש בעיצוב המדויק הזה. תנוחת הרכיבה אומרת ספורט, האופנוע מזמין באמצעות הרכינה לפנים תקיפת פניות אספלט משובחות. לעומתו ה-Svartpilen (משוודית: "חץ שחור") השואב את השראתו מדגם ה-Silverpilen האגדי של הוסקוורנה משנת 1955 כביכול, מצויד בכידון רגיל מעל המשולש שמקנה תנוחת ישיבה נוחה יותר, מגן גחון סמלי תחת המנוע החשוף וצמיגי קוביות על אותם החישוקים ומזמין יותר לרכיבה נינוחה, ולבטח נוחה יותר בתוך העיר שכן היא מעלימה את העומס מהידיים והכתפיים שמתקבלים באופנוע הראשון. בעצם שינוים מינוריים אלה הם מה שהופכים את האופנוע למעוצב כסקרמבלר או אם נרצה גם Flat Track מודרני ואגרסיבי.

 

אופנועים אלה המתאימים לבעלי רישיון A1, בעל מצערת Ride By Wire ומערכת ניהול מנוע ו-ABS של Bosch. מערכת בטיחות נוספת בה מצויד הדגם היא מערכת Slipper Clutch המונעת נעילה של הגלגל האחורי בהורדת הילוכים אגרסיבית, דבר המורגש בהחלט לטובה בכניסה לפניות תחת בלימה חזקה והורדת שני הילוכים במכה, עם שחרור הקלאץ' תחת עומס הבלימה שומעים קליק ומרגישים שהאחורי נותר אוחז ולא מקפץ על האספלט כתוצאה מבלימת המנוע. מערכת הבלמים מלפנים הינה של  ByBreמבית Brembo (By-Brembo), עם קליפר בעל ארבע בוכנות וכן דיסק קדמי יחיד בקוטר 320 מ"מ. מאחור, מערכת הבלימה כוללת קליפר מסוג צף עם בוכנה אחת ודיסק יחיד בקוטר 230 מ"מ.

משקלו של ה-401 Vitpilen שפונה לרוכב הכביש שוקל 148 ק"ג בלבד ועמיתו ה-401 Svartpilen   פונה לרוכבי אופרוד בעיצובו ושוקל 150 ק"ג, פער זניח של 2 ק"ג המבטיחים רכיבה אורבנית קלה ומהנה. האופנועים זהים מכאנית, הן בשלדה, במנוע ובמתלים, אך כה שונים למראה יכולים בקלות לפנות לשני אנשים שונים ובכך להעצים את הפניה לקהליה יעד. אני באופן אישי העדפתי באופן מובהק את ה-Vitpilen בעל כידון הקליפ-און, האופנוע הקטן הזה, עם ההיגוי הנכון, המנוע הזמין והאחיזה המצוינת גרם לי לרצות עוד ועוד לרכון קדימה וליישר קו עם פנס האופנוע לצורך תקיפת פניות, לעומתי אחרים העדיפו את ה-Svartpilen המאפשר רכיבה זקופה ונוחה יותר לאורך זמן. זהו הטאץ' האישי.

מה שיפה בצמד האופנועים הללו הוא שהחיבור היה מהיר מאוד, התחושה היא תחושה של אופנועים חזקים שמספקים פאן טהור, זה רק עניין תחושתי סובייקטיבי כי אם רוכב מצליח לחיות על מצערת תקועה בעצר אז הוא כנראה נהנה מהאופנוע בגבול יכולת האופנוע, אם רוכב אחר לעומתו עדיין נהנה מאוד, אך לא חיי במצערת שמוברגת לקצה, אז אנחנו מבינים שזה אופנוע שבהחלט מתאים כאופנוע לרוכב שזהו אופנוע השני בינתיים.

מעבר לפאן יש את עניין הסטייל הגבוה שמתחבר לאופנועים אלה, לרוכבים מתחילים זוהי בשורה נעימה מאוד שיש להם אופציה כזו מכובדת לאופנוע "גדול" ראשון.

מחירי דגמי ה-401 עומדים על 39,900 ₪ לפני הוצ' רישוי כאשר מתוקף שמו ה-Vitpilen מגיע בלבן ומאותה הסיבה ה-Svartpilen מגיע בצבע שחור.

כדי לעשות את ההבחנה בין שני האחים קלה:

אמור VIT משמע כביש

אמור SVART משמע סקרמבלר

 

Husqvarna Vitpilen 701

ה-701 כאמור נעדר מן ההשקה הזו, אך בקצרה נספר שאופנוע זה, עושה שימוש במנוע סינגל 693 סמ"ק של ק.ט.מ המפיק כ-75 כ"ס המושגים ב-8,500 סל"ד. שיא המומנט, 7.35 קג"מ, מושג ב-6,750 סל"ד. המנוע בעל הזרקת דלק אלקטרונית, נשלט על ידי הרוכב באמצעות מצערת Ride By Wire, תיבת ההילוכים בעלת שישה מצבים ומחשב מנוע מתוצרת Keihin.

האופנוע בנוי באותו קונספט העיצוב "Simple. Progressive" וניתן להזמין את האופנוע הגדול גם כן בגרסה המוגבלת ל-47 כ"ס המתאימה לבעלי רישיון A1.
אומנם שמו זהה ל-401 הלבן, אך מסיבה שאינה ברורה דגם זה זמין בצביעת אפור בגוון בהיר בלבד.
בחצי שנה הקרובה צפוי להתווסף הדגם Svartpilen 701.
מחיר גרסאות ה-701 עומד על 69,900 ₪ לפני הוצ' רישוי.