Kymco AK550 – קטנוע "סופר טורינג" פורץ דרך

כתב: גלעד בן זקן

Kymco AK550 – קטנוע "סופר טורינג" פורץ דרך

צילום: נועם עופרן

עופר אבניר, יבואנית מותג Kymco בישראל, החלה בשיווק קטנוע העל החדש של המותג – Kymco AK550. עם חגיגות ה-50 למותג Kymco, הציגה היצרנית את דגם הדגל החדש שלה בקטגוריה שמשלבת חדשנות וביצועים, יוקרה ופרקטיות, נוחות רכיבה ונוחות עבור המשתמש. ה-AK550 הוא חלוץ בקטגוריית קטנועי העל ב-"סופר טורינג", נישה בתחום הדגמים הספורטיביים ששמה לה למטרה לספק את נוחות הרכיבה והשימוש של קטנוע יחד עם הגישה והביצועים של אופנוע ספורט. מחירו של ה-AK550, כולל אגרות יעמוד על 59,900 שקלים בעבור שתי הגרסאות.

חוות דעת מהירה על הכביש

בהמשך הכתבה ניתן לראות את כל המפרט מתוך ההודעה לעיתונות, אך תחילה בחרנו להתמקד בחוויה הכללית של הקטנוע החדש ולספר אותה ככל שהיא טרייה לאחר הרכיבה. יצאנו לרכיבת השקה בת כ-300 ק"מ, לא פחות, מתל אביב עד הגלבוע ובחזרה במגוון דרכים. מנועו של הקטנוע חזק, מה זה חזק? חזק יותר מהימאהה טימקס, אך חלש יותר מ-BMW C650. עבודתו נשמעת ומרגישה נקייה פי כמה מזו של הבאוורי ומזמינה מערכת פליטה חליפית בכדי לראות איך העסק הזה נשמע כשהוא פתוח. הקטנוע מאיץ יפה וחזק ואף מבנה הקטנוע לאורך כל הדרך מרגיש "סטיף", כלומר קשיח, יחידה אחת. כל הקטנוע מצליח לעבוד כמקשה אחת ולא להתפתל והמתלים לא נכנעים לאספלט הישראלי. הבלמים לא פחות ממעולים ומערכת ה-ABS עושה עבודתה. יש לציין שקיימות שתי מפות הצתה שניתן לבחור בינהן בלחיצת כפתור כאשר הקטנוע סטטי, מבדילים בינהן על פי קווי לד בלוח המכוונים, כחול מפה חזקה וכתום מפה שאמורה לשמש כבקרת החלקה בכביש רטוב. הכביש היה יבש ולכן לא הורגשו בפועל הבדלים בין המפות. מכירים את זה שרוכבי טימקס שמים את כפות רגליהם על רגליות המורכב ומאיצים בהחלקות זנב? ובכן כאן לא ניתן להניח את הרגליים מאחורנית, הזווית של הרגלית תקפל אותן ברגע שהרוכב שנוהג ינסה לשלוח אליהן רגליים אחורנית.

תאי האחסון בצידי הכידון התגלו כהרכיב היחידי שאינו עומד בסטנדרט הגבוה שהוצב לקטנוע החדש. כמו כן המראות ממוקמות יותר מידי מלפנים וקשה להגיע אליהן כדי לכוונן ממקום הרוכב, כמו כן מראות אשר ממוקמות הרחק מלפנים מצמצמות שדה ראיה מטבע הדברים. לשם כך הכינו בקימקו מקום יעודי לשתי מראות על הכידון וסיפקו עם הקטנוע סגירות פלסטיק נאות שישמשו סגירה לאחר הסרת המראות שבחזית המשקף, פתרון יפה. באופן כללי החוויה שמקבלים מהקימקו AK550 הינה חווית יוקרה כבר במעמד המסירה. הקטנוע מגיע עם שני שלטי KeyLess ארוזים יפה וספר רכב יוקרתי ומהודר בסטנדרט של מכוניות יוקרה. כאן הלקוח מבין שהוא לא קנה עוד אחד מהליין של קימקו.

האמת היא שקשה להאמין שזה הסטנדרט החדש של החברה שמוציאה לשוק שנה אחרי שנה את קטנוע השליחים הנמכר ביותר, שכן זה בדיוק הקצה השני של הסקאלה. מחירו לפני הוצ' רישוי הינו 59,900 על הכביש כולל הוצ' רישוי! כ-20 אלף פחות מהמתחרה אליו קימקו כיוונו את הכוונת. ברמת המכלולים הפער במחיר גורם להורדת הכובע. ברמת המחיר, לעופר אבניר היבואנית יש עבודה בשינוי תדמית שכן יש לקימקו לגבור פה על שני מותגים. פעם אחת על השם היצרן המתחרה, שכן קימקו נחשב לקטנוע למעמד הפועלים ואילו ימאהה נחשב למעמד גבוה יותר, ופעם שנייה המותג טימקס שהפך למותג בפני עצמו בפי הרוכב הישראלי ואף כאלה שאינם רוכבים מכירים את גדולת השם. זה הרי כוחו של מיתוג.
מדובר בקטנוע מוצלח בוודאות, על הקונה הפוטנציאלי להשוות ישירות בין הכלים מהקטגוריה הזו כי זו תחרות ראויה ביותר.

מתוך ההודעה לעיתונות

עיצוב ה-AK550 מציג שילוב של עיצוב יוקרתי ועיצוב ספורטיבי. החל מגוף הקטנוע המעוצב, בקווים הזורמים עם תאורת LED  המלאה ועד לסמלים המפוסלים ומשטחי הישיבה האיכותיים. מנוע ה-550 סמ"ק החדש של ה-AK550, הינו בעל שמונה שסתומים וזוג גלי זיזים עליונים (DOHC). המנוע, בעל שני הצילינדרים בתצורת טווין-מקבילי, הוא מקורר נוזל וזמין בשתי גרסאות הספק: האחת מתאימה לבעלי רישיון רכיבה מסוג A1 עם הספק של 46.5 כ"ס והשנייה המתאימה לבעלי רישיון מסוג A עם 51 כ"ס. הספקים אלו מושגים ב-7,500 סל"ד לצד מומנט של 5.67 קג"מ המושג ב-5,500 סל"ד. אופן העבודה של הצילינדרים הינו בתצורת Cross-Plane כאשר זוג הבוכנות נעות בכיוונים מנוגדים זו לזו, ובכך מפחיתות משמעותית את רעידות המנוע ואת איבוד יחס הדחיסה. מנוע ה-AK550 הינו בעל עוקה יבשה ומשאבת שמן קלת משקל ויעילה, השומרת על אספקת שמן בטמפרטורה נמוכה, קבועה ורציפה למנוע גם במהירויות גבוהות.

מבנה ה-AK550 מורכב משלדת אלומיניום בעלת משקל נמוך במיוחד, המספקת את הקשיחות הנדרשת לרכיבה הספורטיבית. יחד עם חישוקי יציקת אלומיניום קלים שנועדו להפחית את המשקל הבלתי מוקפץ בקטנוע, מתקבל שיפור משמעותי בפידבק שמקבל הרוכב מהאחיזה שמספקים הצמיגים הרדיאליים. בנוסף, מתקבלת יכולת דינאמית גבוהה והיגוי חד ומדויק כנדרש מכלי ספורטיבי.  בנוסף, חלוקת המשקל על הגלגלים היא מאוזנת עם חלוקה של 51:49 בין הגלגל הקדמי לאחורי.

ל-AK550 שני מצבי כוח על מנת לאפשר לרוכבים לרכוב באופן בטיחותי וליהנות מכל נסיעה בתנאי מזג האוויר השונים. פרט למצב הרגיל "כוח מלא", ישנו גם "מצב גשם" מספק לרוכב הספק כוח מתון ותגובת מצערת עדינה יותר המתאימים לרכיבה על משטחים רטובים המספקים אחיזה נמוכה. המעבר בין מצבי המנוע השונים נשלט בכפתור מכידון האופנוע. בנוסף, ה-AK550 מצויד במערכת ABS מדגם 9.1 של Bosch הגרמנית העובדת עם מערכת הבלימה מלפנים עם זוג קאליפרים של Brembo ודיסקים בקוטר של 270 מ"מ (ודיסק אחורי בקוטר 260 מ"מ). המתלה הקדמי הינו בקוטר 41 מ"מ והאחורי הינו בולם מונושוק מאוזן, שמורכב בתצורה המונעת מעומס של משקל המנוע על מערכת התמסורת והעברת הכוח לגלגל האחורי.

עיצוב מושב הרוכב הנמוך מספק תמיכה ונוחות ארגונומית גבוהה לרוכבים, גם ברכיבה ספורטיבית וגם ברכיבת תיור ארוכה בשניים. המושב מרווח ומעניק מרווח מחיה מפנק ואיכותי לרוכבים בכל הממדים. ל-AK550 משענת מתכווננת (ללא שימוש בכלים) והמשקף הקדמי מציע 2 אפשרויות התאמה לרוכב. מיקום הרוכב במושב בנקודה נמוכה יחסית, מקל על שליחת רגלי הרוכב אל הקרקע. בנוסף, נקודת מרכז הכובד הנמוכה מספקת תמרון קליל ומדויק לכלי, משפרת את יכולת הרכיבה הספורטיבית ומספקת בטחון לרוכב ואחיזה גבוהה יותר לקטנוע. מרכז הכובד של ה-AK550 הוא הנמוך ביותר בקטגוריה.

לוח השעונים של ה-AK550 כולל זוג שעונים עשירים במידע שימושי וביניהם תצוגה של מערכת ה-noodoe החדשנית של קימקו. לוחות השעונים הדיגיטליים מציגים את המידע המפורט בצורה קלה להבנה והם כוללים בין השאר, תצוגות להתראות מועדי החלפת שמן וחגורת ה-CVT. בנוסף, ניתן למצוא תצוגה לטמפרטורת נוזל הקירור ותקינות משאבת השמן, מד לדלק וצריכת דלק ממוצעת ועוד. בין שני לוחות השעונים ממוקם המסך הצבעוני של מערכת ה-noodoe. מערכת זו שמה את הרוכב במרכז: מהרגע שהוא ניגש ל-AK550, דרך הרכיבה עצמה ועד להגעה ליעד. באמצעות טכנולוגיית ה-Bluetooth, מתקשרת המערכת עם הטלפון הסלולארי של הרוכב ומעצימה את השימושיות של הכלי והיקף המידע שהיא מספקת לרוכב.

אבזור הפרימיום המלווה את רוכב ה-AK550 כולל ידיות מחוממות, הנעה ללא מפתח (מערכת KeyLess), אימובילייזר, מערכת ניטור לחץ בצמיגים, פנסי LED יוקרתיים מלפנים ומאחור, בלם חנייה ומשקף קדמי מתכוונן לשני מצבים לפי רצון הרוכב.                      מבחינת שטחי האחסון, ה-AK550 מספק איזון בין הצורך בשטח אחסון גדול לנסיעות אחרונות לבין עיצוב הגוף הקומפקטי. תא האחסון מתחת למושב הרוכב יכול להכיל קסדה מלאה וקסדת חצי, כשבנוסף ישנם שני תאי כפפות בחלק הקדמי לאחסון פריטים קטנים. עלות האחזקה של ה- AK550 היא הנמוכה ביותר מבין קטנועי הסופר טורינג. עלות הטיפולים השוטפים לכלי מסתכמת ב- 2,037 ₪ בממוצע לכל 10,000 ק"מ. עלות מצטברת לכל הטיפולים עד 40,000 ק"מ תעמוד על 8,150 ₪.

מאפיים

קימקו AK550

מנוע

טווין מקבילי, 550.4 סמ"ק, 56.7 קג"מ, 53.5 כ"ס (46.5 כ"ס לגרסת A1)

הזנת דלק

הזרקת דלק

תמסורת

תמסורת וריאטור, הינע סופי רצועה

שלדה

שלדת אלומיניום

בולם קדמי

מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ

בולם אחורי

זרוע אחורית אלומיניום עם בולם יחיד אופקי

גלגל ובלם קדמי

120/70R15, צמד דיסקים קדמיים 270 מ"מ, קליפרים רדיאליים של ברמבו מונובלוק

גלגל ובלם אחורי

160/60R15, דיסק אחורי 260 מ"מ

בטיחות

ABS, שתי מפות הצתה

בסיס גלגלים

1,580 מ"מ

גובה מושב

785 מ"מ

מיכל דלק

15 ל'

משקל מלא

226 ק"ג

מחיר

58,857 ₪ לפני הוצ' רישוי ₪

 

 

 

אפליקציה חדשה וראשונית

שלחו תגובה

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

שם מלא

מייל

בקשה