ENERGICA EGO – סופרבייק מסעיר 100% חשמלי

חשמל אוטו ל.י, יבואנית האופנועים החשמליים מבית ZERO, משיקה את אופנוע הסופרבייק החשמלי הראשון בישראל

כתב: גלעד בן זקן

ENERGICA EGO  – סופרבייק מסעיר 100% חשמלי

 

חשמל אוטו ל.י, יבואנית האופנועים החשמליים מבית ZERO, משיקה את אופנוע הסופרבייק החשמלי הראשון בישראל – ה-EGO מבית ENERGICA. זהו אופנוע ספורט קצה המיועד לכביש הציבורי שנחשב למתקדם מסוגו בעולם. אופנוע זה מציע ביצועים מסעירים, כוח רב הזמין כבר מסל"ד 0 כמקובל במנועים חשמליים, עיצוב כוחני וחד וכן רמת תחכום טכנולוגי מהגבוהות ביותר בתעשיית הרכב, על אחת כמה וכמה בעולם הדו-גלגלי.

 

את אופנוע זה תכננה וייצרה באופן עצמאי חברת אנרג'יקה האיטלקית שעוסקת במשך יותר מ-40 שנים בפיתוח טכנולוגיות ורכיבים למרוצי הפורמולה 1 ואחרים והיא לקחה על עצמה את האתגר לייצר אופנוע ספורט חשמלי לכביש הציבורי. לאופנוע שלדת צינורות משולשים שעטופה ב'פיירינג' סיבי פחמן ומכילה בתוכה את טכנולוגיית ההינע החשמלי המתקדמת ביותר בעולם הדו-גלגלי. הסוללה בהספק של 11.7 קוט"ש מזינה מנוע חשמלי 'בראשלס' מקורר שמן ומייצר תפוקה של 107 קילוואט, שהם 145 כ"ס וכן לא פחות מ-20.3 קג"מ של מומנט. כצפוי ממערכות הינע חשמליות, מומנט זה זמין כבר מהסל"ד הראשון באופן מידי והספק המנוע (כאמור 145 כ"ס) מופק בכל התחום שבין 4,900 ל-10,500 סל"ד. דחף חזק ומדויק מאוד מאיץ את האופנוע פחות 3 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש עם מהירות מרבית מוגבלת ל-240 קמ"ש, אופנוע זה כלל לא מצויד במצמד או בתיבת הילוכים.

 

ה-ENERGICA EGO מצויד במחשב ניהול מתקדם, אשר בניגוד לאופנוע קונבנציונלי בו פועלות מגוון יחידות מחשוב בתפקידים שונים, המחשב המרכזי שולט בתפקודו המלא של האופנוע – מבקרה על הסוללה והזרמת החשמל למנוע והטעינה, דרך דרישות הרוכב לכוח במצערת, יכולת העברת הכוח בצמיג האחורי (בקרת אחיזה), הרגנרציה (השבת אנרגיה לטעינה בהאטה) ועוד. מחשב זה מנהל באופן מושלם את ניהול האנרגיה באופנוע לשם העצמת התפוקה וטווח הרכיבה והוא מודד 100 פעם לשנייה את מצב המצערת.

 

תצוגת TFT צבעונית (כולל חיבור בלו-טות' לטלפון החכם) ארבעה מצבי רכיבה ותפוקת כוח בהתאם לצורך (Sport, Standard, Eco, Rain) וכן שליטה בכמה רמות של "בלימת המנוע" (ניתן לבטל) לשם טעינה בהאטה ועוד. מצב הרגנרציה פועל למעשה באופן אוטומטי כאשר הרוכב מפעיל לחץ על מנוף הבלימה והמערכת "יודעת" לווסת את טעינה זו כך שלעולם לא ייווצר מצב שבו הגלגל האחורי ננעל כתוצאה מההתנגדות, בדומה לאפקט של מצמד מחליק ומערכות למניעת בלימת מנוע במנועי בערה פנימית קונבנציונליים. עוד לבטיחות האופנוע צויד בדור האחרון של מערכות הבלימה של BOSCH כולל אנטי סטופי. לשם הנוחות דחיפת המצערת לפנים תאפשר מעין הילוך אחורי שבו המהירות מוגבלת לכ-2.8 קמ"ש בלבד. טווח הרכיבה עומד על 150 ק"מ והטעינה נעשית מחשמל ביתי או עמוד טעינה והיא אורכת 3.5 שעות ממצב ריק לגמרי או 80 אחוזי טעינה ב-20 דקות בלבד באמצעות שימוש במטען מהיר.

מחיר האופנוע: 140,000 שקל, דרגת רישיון A. גרסה מוגבלת לרישיון A1 תגיע בקרוב.

נתונים טכניים:
מנוע: חשמלי בראשלס מקורר שמן
הספק: 145 כ"ס בטווח 4,900 עד 10,500 סל"ד
מומנט: 20.3 קג"מ בטווח 0 עד 4,700 סל"ד
סוללה: 11.7 קוט"ש
שלדה: פלדה, צינורות משולשים
מתלה קדמי: מזלג הפוך מרזוקי 43 מ"מ כוונון מלא
מתלה אחורי: זרוע אלומיניום מונושוק ביטובו כוונון מלא
בלמים: קד' דיסק כפול 330 מ"מ קליפרים ברמבו רדיאליים
אח' דיסק יחיד 240 מ"מ. בלמים כוללים ABS BOSCH רב מצבי
גלגלים: קד' 120/70 R17
אח' 180/55 R17
משקל: 258 ק"ג
טווח וטעינה: כ-150 ק"מ ועד 3.5 שעות טעינה ממצב ריק

 

אפליקציה חדשה וראשונית

שלחו תגובה

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

שם מלא

מייל

בקשה