);

נחת בישראל: מוטוגוצי V85TT

אופנוע התיור ההרפתקני החדש של מוטוגוצי נחת בישראל. המחיר: 86,000 שקלים

כתב: יח"צ / יצרן

צילום:יצרן / יח"צ.

נחת בישראל: מוטוגוצי V85TT

קבוצת עופר אבניר, יבואנית מותג מוטוגוצי בישראל, משיקה את ה-V85TT, אופנוע תיור ארוך טווח חדש בעל יכולת דו- שימושית לשטח ולכביש. דגם זה עוצב כמחווה לתקופת אופנועי הראלי של סוף שנות ה-80' מהמאה שעברה והוא מותאם עבור חוויית הרכיבה והטיולים, כאופנוע אדוונצ'ר-תיור-קלאסי. מחיר גרסת הבסיס של ה-V85TT יעמוד על 86,000 שקלים.

ה-V85TT תוכנן תחת פילוסופיה של פשטות, יעילות, שימושיות וקלילות שנדרשת כדי לייצר אופנוע שאינו מסנן אף תחושה בינו לבין הרוכב שעל גבו. ובכך, נוצר ה-TT באופן המשמר את זהותו הייחודית כאופנוע קלאסי בעל איזון מושלם בין יכולות כביש לשטח. 

שלדה

בעוד העיצוב שואב השראתו מדגמי ה-V65 Baja וה-V75 Baja עימם התחרתה מוטוגוצי בראלי פאריז דקאר בשנים 1986-87, הרי שהוא חדש לחלוטין עוד מהשלדה. זו תוכננה על בסיס הידע שנצבר מדגמי ה-V7 וה-V9 הוותיקים, אך השלדה החדשה, שנועדה לחדד ולשפר את הביטחון בחלקו הקדמי של האופנוע בעת ביצוע פניות, קלה יותר ב-2.5 ק"ג מהשלדות עליהן היא מבוססת. השלדה עשויה צינורות פלדה בפרופיל עגול כשהמנוע משמש בה כגורם נושא עומס, מאפשר תכנון שלדה קשיחה ויציבה.                                                                                                                                   

כאופנוע המיועד לרכיבת תיור ארוכה וממושכת, ישנו דגש על התאמת האופנוע לרוכבים במגוון גבהים ומשקלים. למעשה, משולש הכידון-מושב-רגליות מעוצב באופן הקרוב למושלם. ככזה שנועד למנוע עייפות ברכיבת כביש ושטח, לרוכב ולמורכב וכדי לאפשר הורדת רגליים בקלות אל הקרקע (גובה מושב 835 מ"מ), ואף לעבור בנוחות ממצב ישיבה לעמידה על הרגליות. כדי לשפר את הנוחות יותר, כל המנופים והרגליות שבשימוש הרוכב ניתנים לכיוון.                           

בהתאם למסורת אופנועי מוטו גוצי, גם ה-V85TT מצויד במערכת הנעה אחורית מסוג גל הינע (דרייב-שאפט), דבר הפוטר את הרוכב מהצורך לתחזק את מערכת ההנעה ומונע את הצורך לנקות אחרי השמן הניתז מהשרשראות שמאפיינות את כל שאר אופנועי הקטגוריה. בכך הופך את הדגם החדש ליחיד בנפח זה בעל מאפיין זה.

חישוקי הגלגלים בקוטר 19" (במידה 110/80) מלפנים ו-17" מאחור (במידה 150/70). הגלגלים מצוידים בצמיגי מצלר Tourance.

מתלים ובלמים

בהתאם לייעוד הדו שימושי של ה-V85TT, הוא מצויד במהלך מתלה של 170 מ"מ מלפנים ומאחור. מרווח הגחון עומד על 210 מ"מ. המתלה הקדמי הוא מסוג USD ("הפוך"), בקוטר 41 מ"מ ובעל אפשרת כיוון למהירות ההחזרה ולעומס הקפיץ. המתלה האחורי הינו מסוג מונושוק עם מיכל נפרד, ממוקם על צידה הימני של הזרוע האחורית הא-סימטרית. הבולם מציע אפשרות לכיוון עומס הקפיץ עם ברז בחירה בין 7 מצבים.

מערכת ה-ABS היא מתוצרת Continental הגרמנית מדגם ה-MK100 (שני ערוצים) השולטת במערכת הבלימה של Brembo האיטלקית. זו מערכת בעלת קליפרים רדיאליים בעלי ארבע בוכנות כל אחד וזוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ. הדיסק האחורי הינו בקוטר 260 מ"מ ונשלט על ידי קליפר בעל 2 בוכנות.

מנוע

מנוע ה-V85TT מכיל בתוכו את כל הידע שצברה היצרנית לאורך 100 השנים בהן היא פעילה, ומציג את כל המאפיינים האהובים והמוכרים של מנועי החברה בעשורים האחרונים: זהו מנוע בנפח 853 סמ"ק בתצורת V רוחבי, עם 90 מעלות בין הצילינדרים ובעל שני שסתומים לכל צילינדר. המנוע מקורר אוויר ועומד בתקן יורו4 המחמיר. תודות לקוטר ומהלך הבוכנה החדשים (77X84 מ"מ) ושימוש בחלקים חדשים רבים וקלי משקל כמו שסתומי פליטה עשויים טיטניום, מפיק המנוע החדש 80.2 כ"ס המושגים ב-7,750 סל"ד – יחס של כמעט 100 כ"ס לליטר! המומנט הוא 8.15 קג"מ המושגים ב-5,000 סל"ד. עקומת המומנט עצמה מורגשת ושימושית כבר מ-3,500 סל"ד. הדגם זמין גם בגרסת A1 לבעלי רישיון מוגבל עם 46 כ"ס.         המנוע נשלט באמצעות מצערת מסוג Ride By Wire ומאפשר, דרך שימוש במסך השעונים מסוג TFT צבעוני, בחירה בין שלושה פרופילים שונים בניהול המנוע ושאר מערכות הבטיחות: Road, Rain ו-Off Road.

טכנולוגיה ואבזור

מסך ה-TFT הצבעוני של ה-V85TT מציע אינספור אפשרויות שליטה במערכת בקרת האחיזה, בקרת השיוט (המאפשרת את קביעת המהירות באמצעות שימוש בכפתור יחיד על הכידון), ה-ABS ומפות ניהול המנוע. לצידו, ומול כידון האופנוע, ממוקם שקע USB.                                                                                                                                                    ה-V85TT מצויד במגן גחון עשוי אלומיניום, מגני ידיים משקף להגנה מהרוח, רגליות רוכב מצוידות בגומי לשיכוך זעזועים ורגליות ההילוכים והבלם הן אקסצנטריות וניתנות לכיוון. תאורת האופנוע, מלפנים ומאחור היא כולה תאורת LED, כולל לוגו מוטוגוצי המשולב בפנס הקדמי.

ה-V85TT זמין בצביעות אדום, אפור וכחול.

דגם ה-Evocative

דגם ה-Evocative נבדל בצביעה ייחודית, בה השלדה היא אדומה בלבד, ומכלולי המעטפת משלבים בין 3 צבעים, וכוללים גם את מגני הטלסקופים. המושב בדגם מיוחד זה עשוי סקאיי ובעל מראה של זמש הפוך. התפרים בו כפולים וכוללים את לוגו מוטו גוצי רקום (ולא מודפס). צמיגי הגרסה המיוחדת זהים במידותיהם לצמיגי הגרסה הרגילה, אך הם מתוצרת מישלן ומדגם Anakee Adventure.

מחיר גרסת ה-Evocative של ה-V85TT יעמוד על 88,000 שקלים כולל מע"מ, מיסים ואגרות רישוי (מחיר "על הכביש"). ה-V85TT Evocative זמין בצביעות אדום-צהוב-לבן ואדום-לבן-שחור.

שלחו תגובה