);
מטרו מוטור: סיכום שנת 2018

מטרו מוטור: סיכום שנת 2018

 בשנת 2018 הענף שמר על יציבות למרות הצפי לגידול. יחד עם זאת בשנת 2019 יגדל הענף לנוכח הצפיפות הגואה על כבישי ישראל. מטרו מוטור מסכמת שנה ושומרת על אופטימיות זעירה לקראת השנה החדשה

כתב: טל סולומון • צילום: יצרניות

כמידי שנה בסופו של חודש דצמבר, מתכנסים עיתונאי הרכב הדו־גלגלי כדי לשמוע את סיכום השנה החולפת ואת התחזיות לשנה הבאה מפי קברניטי 'מטרו מוטור', יבואנית הדו־גלגלי הגדולה בישראל. השנה התקיימה מסיבת העיתונאים ביום שלישי האחרון לשנת 2018. בניגוד לשנים עברו, בהן מייסד מטרו, גדי אבירם, העביר את המצגת – הפעם היה זה תומר קומרוב, המנכ"ל החדש שלקח את המושכות.

בשנים 2016 ו־2017 זכינו לעדנה יחסית, עם גידול במספרי מסירות כלים חדשים. העלייה במספרי המסירות הגיעה לאחר מה שמכונה "אפקט הרכבת הקלה", שיצר בהלה (ובצדק) במדינת תל אביב. בשנת 2018 היה צפי שהשוק הדו־גלגלי ירכב על גל המומנט הזה וישפר במעט את הביצועים, אך זה לא קרה ומספרי המסירות (המשוערים) משקפים דווקא יציבות לעומת השנים הקודמות.

במחצית הראשונה של השנה דווקא היה גידול במספרי המסירות, אך בחודשים אוגוסט ספטמבר הוא התמתן ודעך, בין היתר בגלל חודשי החגים שלא הותירו ימי עבודה. במטרו מצביעים על רפורמת מבחני הרישוי כסיבה עיקרית לכך שלא הצטרפו רוכבים חדשים. מדובר בכ־3,000 מבחני רישוי שלא יצאו אל הפועל ובעיה זו עדין לא נפתרה. בנוסף לבעיית מבחני הרישוי, כך מוסרים ממטרו, שינוי שיטת המיסוי לעידוד מערכות בטיחות לרכב דו־גלגלי התגלה כלא יעיל ודווקא גרם להתייקרות הכלים.

על פי הערכות מטרו, עד סוף השנה ימסרו בישראל כ־18,000 כלים דו־גלגליים חדשים ללקוחות המרוצים. היחס בין קטנועים ואופנועים עומד על כ־65% ו־35% בהתאמה. במקביל ליציבות השוק – מטרו מדווחת על יציבות בנתח השוק שלה שנשאר על כ־45% (עופר־אבניר 24%; מאיר 8%; אלבר 7%; ד.ל.ב 6%). מותג הקטנועים הטייוואני סאן־יאנג (SYM) ממשיך גם השנה להוביל את שוק הקטנועים החדשים עם למעלה מ־4,000 יחידות שנמכרו בשנת 2018. על פי הנתונים שהוצגו, גם השנה יעבור מותג ימאהה היפני את מותג קימקו הטייוואני במסירות כלים חדשים, אך בפער לא גדול. נצטרך לחכות ולראות, אם אכן יעמדו בתחזיות, זהו נתון מדהים שמבסס את ימאהה כמותג יפני מוביל בישראל שמעפיל על מותג טיוואני מוצלח. ההצלחות שרושם מותג ימאהה על רצפת המכירות נובעות משינוי קונספט רוחבי שנעשה בשנים האחרונות. עם ייצור משפחות דגמים – הן באופנועים והן בקטנועים החולקות פלטפטורמות דומות. מעל 1,300 כלים נמכרו ממשפחת "MAX" – סדרת הקטנועים שמתחילה ב־NMAX 125, דרך ה־XMAX על נפחיו וכלה ב־TMAX המוכר.

מעל 1,300 כלים נמכרו ממשפחת "MAX"
מעל 1,300 כלים נמכרו ממשפחת "MAX"

ספורט מוטורי

הספורט המוטורי בישראל ממשיך לדשדש, למרות זאת מטרו ממשיכה להשקיע בספורט המוטורי ובמכירת כלים ברישוי אפור. על פי מטרו מאז שנת 2001 הושקעו על ידה למעלה מ־10 מיליון ₪ בתמיכה ישירה ועקיפה בקידום הספורט המוטורי בישראל.

מטרו תמשיך להשקיע בספורט המוטורי

מטרו 4

תחום נוסף בו מטרו מחזקת את מעמדה הוא תחום ה־4 גלגלים הכולל בתוכו את רכבי הפנאי־שטח ורכבים תפעוליים. בשנת 2018 מדווחת מטרו על עלייה של 32% בנתוני המכירות בשוק שגדל ב־18%.
בשנת 2018 החל שיווק דגמי טקסטרון השונים, הכוללים גם את דגמי ארקטיק־קט. בשנת 2019 תימשך המגמה עם ריבוי דגמים ממותג זה בכל הקטגוריות.

שנת החדשנות

במטרו מכנים את השנה הבאה "שנת החדשנות". כינוי זה נבחר בזכות השקת אולם התצוגה הייחודי והמתקדם מטרו TLV שיושק בפברואר הקרוב ברחוב שוקן בתל אביב. על פי מטרו מדובר בפרוייקט דגל שיספק ללקוחותיה חווייה יוצאת דופן המזכירה רכישת רכב יוקרה.

דגמי 2019

סאן יאנג:

FNX125

מחיר: 14,985 ₪
צפי הגעה: אפריל 2019

HD300
מחיר: 26,985 ₪
צפי הגעה: ינואר 2019

ג'וימקס Z 250/300 סמ"ק

מחיר: 24,985 ₪ (250 סמ"ק) / 26,985 ₪ (300 סמ"ק)
צפי הגעה: ינואר 2019

MAXSYM TL

מחיר: טרם נקבע
צפי הגעה: אוגוסט 2019

קוואסאקי:

NINJA 125 / Z125

מחיר: 25,985 ₪ (Z125) / 26,985 ₪ (NINJA 125)
צפי הגעה: פברואר 2019

Z400

מחיר: 39,985 ₪
צפי הגעה: פברואר 2019

W800

מחיר: 64,958 ₪
צפי הגעה: פברואר 2109

וורסיס 1000 / וורסיס 1000SE

מחיר: 89,985 ₪ (מחיר לגרסת SE טרם נקבע)
צפי הגעה: ינואר 2019

ימאהה:

(XMAX IRON (125 / 300 / 400

מחיר: 28,985 ₪ (125 סמ"ק); 38,985 ₪ (300 סמ"ק); 44,985 ₪ (400 סמ"ק)

צפי הגעה: רבעון ראשון של 2019

YZF-R125

מחיר: 28,985 ₪
צפי הגעה: פברואר 2019

YZF-R3

מחיר: 37,985 ₪
הגעה מיידית

טנרה Ténéré 700

מחיר: 64,985 ₪
צפי הגעה: אוגוסט 2019

תגיות:

שלחו תגובה