ה-1290 סופר דיוק R החדש בישראל

ה-1290 סופר דיוק R החדש בישראל

ד.ל.ב מוטוספורט, מקבוצת לובינסקי, משיקה את ה-KTM 1290 סופר דיוק R החדש בישראל. אופנוע ה'ספורט-נייקד' מהדור השני, תוכנן מחדש בכל היבט כדי להעלות עוד יותר את רף היכולות, הביצועים, ההנאה והבטיחות. כמקובל ב-KTM, האופנוע בנוי מסביב לשלדת צינורות מפלדת אל-חלד Chrome-molybdenum אשר שוקלת 9 קילוגרמים בלבד ומבטיחה גיאומטריה מצוינת ויציבות מרבית בכל תנאי הרכיבה ועומס. החיבור אל הגלגל האחורי נעשה על ידי זרוע חד-צדית חדשה וקלה ומזלג קדמי חדש, כאשר המתלים כולם מגיעים מבית WP. את השלדה עוטף פירינג חדש, אגרסיבי יותר בעיצובו מבעבר ובחזית נמצא פנס 'לד' שמאפיין את הדור החדש של אופנועי KTM.

מנוע: 1,301 סמ"ק, V טווין
מנוע ה-V טווין 75 מעלות, 1,301 סמ"ק של הסופר דיוק R הוא הגלגול האחרון והחזק ביותר של מנוע ה-LC8 ש-KTM אי פעם התקינה באופנוע שמיועד לכביש הציבורי. נתוני התפוקה שלו גבוהים בכל קנה מידה ועומדים על 177 כ"ס ב-9,750 סל"ד וכן על 14.3 ק"ג החל מ-6,750 סל"ד. יותר מכך, כבר ב-4,000 סל"ד המנוע מפיק לא פחות מ-12.2 קג"מ. כן, עד כדי כך המנוע גמיש וחזק. אולם למרות שמדובר במנוע החזק ביותר של KTM, הוא תוכנן לספק את כוחות באופן ליניארי וחלק לכל אורך רצועת הסל"ד ולהציע צריכת דלק חסכונית. זהו מנוע צר וקומפקטי מאוד ומשקלו עומד על 62 ק"ג, מה שהופך אותו לאחד ממנועי ה-V טווין 4 שסתומים לצילינדר הקלים בעולם. מכל דלק בנפח 18 ליטר מאפשר לו גם טווח רכיבה גדול בין תדלוקים.

ראשי המנועים גם כן חדשים לגמרי ומכילים תאי יניקה החדשים שנועדו לשפר את זרימת האוויר לתוך חלל השריפה (יחס דחיסה של 13.6:1) בתחומי הסל"ד הנמוך והבינוני והם מסייעים בהפחתת צריכת הדלק ופליטת המזהמים בשיעור של כ-10 אחוזים. בנוסף לכך, לביצועי המנוע תורמים גם שסתומי יניקה חדשים שעשויים מטיטניום קלילים שמשקלם 39 גרם בלבד – 19 גרם קלים יותר משסתומי הפלדה במנוע של הסופר דיוק R הקודם. מערכת Ride By Wire חדשה במצערת מעצימה עוד יותר את תגובות המנוע שכן כעת, לא מדובר רק בפתיחה חשמלית לפרפרי המצערות, אלא התאמה מושלמת בין דרישת הרוכב במצערת, לפתיחת המצערות בפועל ביחס למצב תפוקת המנוע הרגעית ומצב הרכיבה הנתון.

למפרט טכני, פרטים ותמונות >>

אפליקציה חדשה וראשונית

שלחו תגובה

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

שם מלא

מייל

בקשה