השקה מקומית: דגמי Aprilia החדשים – Shiver 900 ו- Dorsoduro 900

השקה מקומית: דגמי Aprilia החדשים – Shiver 900 ו- Dorsoduro 900

צילום: רונן טופלברג

במקביל לתחילת ההפצה ברחבי העולם, קבוצת עופר אבניר, יבואנית אופנועי אפריליה בישראל, החלה בשיווק זוג אופנועי ה-900 סמ"ק החדשים של היצרנית האיטלקית. בתערוכת מילאנו האחרונה הציגה אפריליה את התוספת האחרונה שלה למגוון אופנועי הכביש-ספורט: ה- Shiver 900 וה- Dorsoduro 900. שני האופנועים נועדו לשלב בין הידע שנצבר במסלולים לבין צרכי רוכבי הכביש הציבורי, תוך כדי הפקת ההנאה המקסימלית מהרכיבה. מחירם של שני הדגמים החדשים יעמוד על 67,957 ₪ כולל מע"מ לפני אגרות רישוי. זאת כדי להחזיר את אפריליה להמונים ולא להיבדל רק באופנועים יוקרתיים. מכיוון שאפריליה, המשמשת כחטיבה הספורטיבית של חברת האם פיאג'ו, התמקדה בשנים האחרונות בפיתוח אופנועי ספורט אקזוטיים ויוקרתיים.

צמד האופנועים החדשים משלבים את הרכיבה היומיומית עם חווית הרכיבה באמצעות ידע שנצבר במרוצים. ה- Shiver 900 משתייך לקטגורית ה- Naked הזוכה לפריחה מואצת בעולם המערבי ומחזיקה בנתח השוק העיקרי ממכירות האופנועים בישראל. ה- Dorsoduro 900 משתייך לקטגוריית אופנועי ההיפר-מוטו, שממוקדת ברכיבה מהירה ומהנה בכבישים מפותלים והתמודדות עדיפה עם הכרך האורבני .

מנוע ה-750 סמ"ק ששימש את ה- Shiver עד 2016 ואת ה- Dorsoduro עד 2015 , הוגדל לנפח של 900 סמ"ק, על מנת לאפשר עמידה בתקנות היורו 4, מבלי לפגוע בהספק העומד על 95 כוחות סוס. הגדלת הנפח בוצעה על ידי שינוי מהלך הבוכנה (מ-56.4 מ"מ ל-67.4 מ"מ), באופן שהגדיל משמעותית את המומנט המתקבל מ-8.4 קג"מ בדגם היוצא ל-9.17 קג"מ במנועי שני הדגמים החדשים. המומנט שמצביע על גמישות וזמינות הכוח, מתקבל בסל"ד נמוך יותר מהדגם היוצא, והנמוך ביותר בקטגוריות אליהם משתייכים האופנועים  6,500 סל"ד בלבד.

ב- Shiver 900, אופנוע הסטריט-פייטר נייקד, מותקן מתלה קדמי מתוצרת Kayaba היפנית, והוא בקוטר 41 מ"מ, עם מהלך של 120 מ"מ. הבולם האחורי מסוג מונושוק בעל מהלך של 130 מ"מ. בדגם ה- Dorsoduro 900 , הותקן מתלה קדמי מוזהב ומרהיב למראה, גם הוא מתוצרת Kayaba , אך מהלך המתלה, כיאה לאופנוע המיועד לרכיבת היפר-מוטו באזורים עירוניים וכבישים מפותלים, הינו בעל מהלך של 160 מ"מ ובקוטר 41 מ"מ. גם בולם המונושוק האחורי בעל מהלך דומה .

לצורך הורדת המשקל והורדה משמעותית באפקט הג'ירוסקופי הפועל על האופנוע בזמן ביצוע ההטיה, הותקנו בשני הדגמים החדשים חישוקי גלגלים קלים – 1.3 ק"ג פחות בחישוק האחורי ו-0.9 ק"ג פחות בחישוק הקדמי. שיפור זה מעניק גמישות רבה יותר בידי הרוכב לביצוע פניות, התחמקות ממכשולים והופך את האופנוע לבעל התנהגות זריזה יותר, תוך הורדת העומס מעבודת המתלים .

ב-2007, כשהציגה אפריליה את ה- Shiver 750 , הותקנה מערכת Ride By Wire, רק שנה אחת בלבד אחרי הימאהה YZF-R6R המהפכני של אותה התקופה. בדגמי 2017 של ה- Dorsoduro 900 וה- Shiver 900 , הותקנה מערכת RBW חדשה לחלוטין, שיחד עם מערכת ניהול מנוע חדשה מתוצרת Marelli , מאפשרת לרוכב לבחור בין שלוש מפות ניהול מנוע שונות, בהתאם לתנאי האחיזה ומזג האוויר. את השינוי בין המפות השונות, ניתן לבצע תוך כדי רכיבה. שני דגמי ה-900 מאובזרים במערכת בקרת אחיזה Traction Control חדשה, בעלת שלושה מצבי התערבות שונים וכן האפשרות לרוכב לנתקה לחלוטין. יחד עם מערכת ה- ABS הדו-ערוצית מתוצרת Continental , השליטה בבלמים ובקלאץ' ההידראולים באמצעות כבלי פלדה שזורה והאפשרות לניהול מפות המנוע.

הדגמים החדשים מעניקים הגנה דינאמית ורחבה לרוכב, גם בעת רכיבה ספורטיבית. שני דגמי ה-900 מאובזרים במסך TFT צבעוני בגודל 4.2 אינץ', במקום לוח השעונים, זהה לזה שמותקן בדגמי ה- RSV וה -Tuono. המסך מציג צבעים חדים המאפשרים צפייה מכל זווית בזכות חיישן התאורה הקדמי. מסך זה בעל ממשק למערכת AMP של אפריליה (אופציה כתוספת), המאפשרת חיבור המסך לטלפון החכם לצורך קבלת נתונים שונים מהאופנוע הישר למסך הטלפון של הרוכב, וכן זרימת מידע מהטלפון למסך האופנוע כמו שיחה מזוהה ואנשי קשר למשל לנוחות הרוכב. עיצובם של שני הדגמים, אשר פותחו, נבנו ועוצבו באיטליה, שואב את השראתו מהשורשים הספורטיביים של אפריליה וניתן לקבלם ברישיון A עם 95 כ"ס או סגורים ל-A1 עם 47 כ"ס.

APRILIA SHIVER & DORSODURO 900 PRESS CONFERENCE

אפליקציה חדשה וראשונית
תגיות:

שלחו תגובה

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

שם מלא

מייל

בקשה