הורדת מחירי ביטוח החובה

החל מחודש יולי תחול הוזלה של כ-15% שקל בביטוח החובה

כתב: גלעד בן זקן

צילום:אריק רוזנבלום.

הורדת מחירי ביטוח החובה
בשורה מאוד משמחת לציבור הרוכבים הנושא בנטל כלכלי כבד בביטוח כלי הרכב הדו-גלגלי שלו. כיום מדובר למעשה על כך שכ-50 אחוז מתוך הרכבים הדו-גלגליים רוכבים ללא ביטוח עקב עלותו הגבוהה, ולכן שר האוצר משה כחלון, השר שמצטייר כשר הכי חברתי עד כה למעשה, גם טוב עבורנו האופנוענים, כיוון שהשבוע חתם השר על צו המוזיל החל מחודש יולי הקרוב את מחיר ביטוח החובה לקטנועים ואופנועים בכ-15%. המשמעות היא הוזלה של מאות שקלים בשנה מפרמיית ביטוח החובה. ההוזלה מתאפשרת לאחר שינוי בחלוקת אחריות ביטוחית במקרה של תאונה בין דו גלגלי לרכב רב גלגלי, שתעמוד החל מחודש יולי על 95% שישלם ביטוח הרב גלגלי ו- 5% בלבד שישלם רוכב הדו גלגלי – וזאת במקום 75% ששילם ביטוח הרב גלגלי עד היום במקרה של תאונת גוף, בעוד הדו גלגלי חויב בכול מקרה של תביעת גוף ב- 25%. מכיוון שבביטוח החובה בישראל אין אשם, עד לפני מספר שנים כל רכב שילם את האחריות הביטוחית שלו. הבעיה היא שאופנוענים תמיד נפצעים למרות שלרוב אינם אשמים, לכן נוצר הסכם החציה שאומר שהאחריות הביטוחית של האופנוען תעמוד על 25% מול 75% הרכב הנוסף המעורב בתאונה. בצו החדש החלוקה בהסכם החציה שונתה לכדי 5% אחריות דו-גלגלי ו-95% אחריות הרכב האחר ובכך להמשיך ולצמצם את עלויות הביטוח לרכב דו-גלגלי בישראל.

משיחה שקיימנו עם סוכן ביטוח מוכר מהענף נמסר שהשינוי יכנס לפועל כבר ב-2.7 ושכבר חוזר המפקח על הביטוח נראה מול עיניו. אך משיחה נוספת שקיימנו עם גורם בכיר בפול נמסר שעליהם להגיב עד ה- 20 ליוני על מסמך האוצר ושבאותו יום כבר יפורסמו אף תעריפי אוגוסט, כעת תעריפי יולי כבר מפורסמים באתר הפול. הפול מצידם הגישו עוד לפני כן בג"ץ שדורש העלאת הפרמיות שכן האופנוענים גורפים יותר כסף ממה שהם מכניסים, אך בג"ץ דחה אותם והורה על ההוזלה כפי שפורסמה. להערכתם השינוי לא יכנס לתוקף עד אוקטובר שכן צריך את הזמן הנדרש בין לבין בכדי להשלים את העבודה הנדרשת.

למעשה, המחירים כפי שפורסמו בכתבות היו לא מדויקים, אם כי לא רחוקים מהמציאות. ננסה לנתח זאת:
לכתבה זו מצורף צילום מתוך התעריפים של יולי כפי שכבר פורסמו באתר הפול: בצד שמאל של הטבלה ניתן לראות את המחירים ברוטו ובצד ימין את המחירים נטו אחרי ההנחה בת 13% שהם דמי ההשבה של קרנית. דמי ההשבה האלו באים כדי לפצות את המבוטחים על העודפים של קרנית ויכולים להיפסק בכל רגע לפי הוראה שלהם, שכן קרנית איננה גוף ריווחי ולכן לא אמורה לשמור רווחים. מכאן 
כבר ניתן ללמוד שבשורה התחתונה מכלל עוגת ביטוחי הרכב (דו-גלגלי, מכוניות, רכב כבד וכו') חברות הביטוח מרוויחות, ההלנה איננה הוגנת כלפי מגזר של כ- 130,000 רוכבי הדו-גלגלי בישראל, ולכן יש צדק מעשי בדבר. מהמחיר נטו צריך להוריד כ- 15%, והתוצאה שתתקבל תייצג ככל הנראה את המחירים החדשים הצפויים בעתיד. המחירים הם דיפרנציאלים ומשתנים מרוכב לרוכב. מי שמעוניין להוזיל עוד מהמחיר שיוצא עבורו יכול להפחית עוד 30% ממחיר הביטוח בגין השתתפות עצמית. השתתפות עצמית זו לא בוחנת מי אשם, הרוכב נושא בנטל עד 25,000 ₪ מתוך גובה הפיצויים שנפסקו עבורו ו-7 ימי עבודה, מכיוון שלא נבחן מי האשם, הוזלה זו האחרונה אינה מומלצת לטעמינו.

להל"ן מספר דוגמאות: 
(ללא תאונות ועבירות חמורות, ללא אבזרי בטיחות וללא מרכיב השתתפות עצמית):

אפליקציה חדשה וראשונית

שלחו תגובה

מלאו את הפרטים ונחזור אליכם בהקדם

שם מלא

מייל

בקשה